Wednesday, July 17, 2013

Φίλοι????



φίλος ο, θηλ. φίλη
1. άτομο με το οποίο αναπτύσσει κάποιος μια (στενή) κοινωνική σχέση, η οποία βασίζεται στην αμοιβαία αγάπη, συμπάθεια, εκτίμηση
 2. ερωτικός σύντροφος, εραστής, ερωμένος
3. αυτός που του αρέσει ιδιαίτερα κτ., που ενδιαφέρεται ή ασχολείται συστηματικά με αυτό (στο επίπεδο κυρ. των συμπεριφορών, των δραστηριοτήτων κτλ.)
Απο το λεξικο της Νεας Ελληνικης 

Ωραιος ο ορισμος στο λεξικο, δε λέω, αλλα τελικα, τι εννοει ο καθένας μας με τη λέξη φίλος, ειναι θέμα προσωπικο...
Παλιότερα δεν ξεχωριζα τους φίλους μου. Ως άνθρωπος μπορει να γίνω χαλί να με πατήσεις, αν σε θεωρώ φίλο... Εως πριν απο λίγο καιρο...
Όμως τελικά έφτασα στο σημείο να χωρίζω τους ανθρώπους σε κατηγορίες φίλων....

  • Φιλοι παιδικοί, απο το σχολείο, απο τις εφηβικές παρέες, από τις διακοπές ως παιδι. Ανθρωποι που πλέον μπορεί να μην έχεις απολύτως τίποτα κοινό μαζί τους, σε ενώνουν όμως οι μνήμες του παρελθόντος. Δεν τους βλέπεις συχνά, αλλά που και που πίνεις κι ενα κρασάκι και θυμάσαι τα παλιά.  Προσωπική σχέση?? Μάλλον όχι....
  • Φίλοι απο τη δουλειά. Ότι δουλεια και να κάνεις. Μαζί τους έχεις κάτι κοινό. Ανταλλάσεις γνώμές και ιδέες πάνω στα θέματα της δουλειάς, μοιράζεσαι τα προβλήματά σου. Είναι άνθρωποι που μοιράζονται την πραγματικότητά σου. Προσωπική σχέση όμως? Ισως όχι...
  • Φιλοι από το γυμναστήριο (ή οποιαδήποτε ομάδα ανήκει κανείς, θεατρική, πολιτικη κτλ) Εγω αυτούς τους ανθρωπους τους βλέπω κάθε μέρα. Έχουμε ένα κοινό στόχο, κάνουμε χαβαλέ, γελάμε, πάμε σε αθλητικές εκδηλωσεις, περνάμε καλά. Υπάρχει όμως προσωπική σχέση εκτός απο αυτό? Ισως όχι...
  • Φίλοι γονείς (για όποιους έχουν παιδιά)  Άνθρωποι που δεν έχεις κανένα απολύτως κοινό ενδιαφέρον, εκτός απο τα παιδιά. Ναι υπάρχουν σίγουρα και κάποιες εξαιρέσεις, αλλά συνήθως αυτοί / αυτές που μιλουν μόνο για τα κατορθώματα των παιδιών τους. Ναι μεν είναι το "κοινό" σημείο αλλά ο καθένας μας έχει διαφορετική ζωή... 
  • Φίλοι του συντρόφου. (απο τη δουλεια, παιδικοί, κτλ) Καμία απολύτως προσωπική σχέση.... απλά είσαι εκεί για να μη φωνάζει ο / η σύντροφος
  • Παλιοί μαθητές. Ναι εγώ κρατάω πάντα σχέση με τα παιδιά μου. Έχουμε περάσει ατελείωτες ώρες μαζί κάνοντας μάθημα και χαβαλέ και μου αρέσει πολύ να μαθαίνω νέα τους. Φυσικά και δεν τα βλέπω συχνά τα παιδιά μου, αλλά όπως και στην πρώτη κατηγορία μας ενώνουν οι αναμνήσεις
  • Online friends. Μπορεί να ανήκουν σε οποιαδήποτε απο τις παραπάνω κατηγορίες, με τη διαφορά ότι κάποιους μπορεί να μην τους έχεις δει ποτέ απο κοντά, ή να μένουν στην άλλη άκρη της γης. Εδώ έχεις την πολυτέλεια να "εξαφανιστείς" αν δεν έχεις όρεξη!!!!  (block delete!!!)
  • "Φιλοι" που θέλουν κάτι. Κι εδώ απο όλες τις παραπάνω κατηγορίες. Π.χ. μια φίλη που έχει χωρίσει και χρειάζεται παρέα και μόλις βρει καινούρια σχέση εξαφανίζεται, φίλος που θέλει δωρεάν μια μετάφραση, φιλη που θέλει να κάνεις στο παιδί της μάθημα 1-2 ωρες για το διαγώνισμα και "οκ μωρε, φιλοι είμαστε θές να σε πληρώσω κιόλας?" Φίλος που σου κάνει παρέα για να σου την "πέσει" (φτου φτου κακά, παντρεμένη γυναίκα, απαγορεύεται!!), ή απλά κάποιος, κάποια που δεν έχει τι να κάνει εκείνη τη στιγμή και σε θυμάται, αλλα σε ανάλογη δική σου φάση ποτέ δεν είναι εκεί!
Όπως και να χει... Το ερώτημα είναι, χρειαζόμαστε άλλους ανθρώπους στη ζωή μας εκτός από την οικογένειά μας?? Είναι ο άνθρωπος κοινωνικό ον ή μπορεί να ζήσει και μόνος του?
Εσείς άλλες κατηγορίες φίλων έχετε??? Περιμένω απαντησεις!!!!

3 comments:

  1. Φίλους που κάναμε ως ενήλικοι. Είναι λίγο ιδιόμορφη κατηγορία και εγώ που άλλαξα χώρα κατοικίας στα 27 αναγκάστηκα να κάνω καινούριους φίλους.

    Στην οικογένεια δεν πιστεύω γιατί είδα τη συμπεριφορά κάποιων ατόμων που τους είχα καλύτερα από πατέρα και από αδερφό να προσπαθούν να με εκμεταλλευτούν οπότε άλλαξα γνώμη. Ακόμη και ο ίδιος ο αδερφός μου "φόρτωσε σε μένα τη μητέρα μας" και αυτός κάνει τη ζωή του σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

    Φίλος γιά μένα είναι αυτός που θα σταθεί δίπλα μου όταν τον χρειαστώ και όχι μόνο γιά γέλια ή γιά μπύρες γιατί τέτοιους φίλους βρίσκεις με την οκά. ΄

    Φίλο θεωρώ κάποιον όταν έχει δοκιμαστεί η φιλία στο χρόνο και δεν έχει σημασία εν είναι φίλος από τα παιδικά μου χρόνια, φίλος που γνώρισα ως ενήλικας ή φίλος διαδυκτιακός. Υπάρχουν διαδυκτιακοί φίλοι που μου δίνουν τόσα πολλά ψυχολογικά που δεν θα μπορούσα να κάνω χωρίς αυτούς νομίζω. Αυτό φυσικά είναι λίγο υπερβολικό αλλά μου αρέσει να τους έχω στη ζωή μου.

    ReplyDelete
  2. Το θέμα είναι Κατερίνα μου ότι τελικά λίγοι είναι αυτοι που θέλουν να σε στηρίξουν χωρίς να θέλουν να πάρουν κάτι σε αντάλλαγμα....

    ReplyDelete
  3. Αργά ή γρήγορα τους καταλαβαίνεις αυτούς και τους κάνεις πέρα. Καλύτερα να είμαι μόνη παρά με ψεύτικους φίλους.

    ReplyDelete